دوربین مدار بسته

ساخت وبلاگ

 

اگر شما قصد خرید دوربین مدار بسته بسته سیم کارت خور را دارید در این مقاله نکات مهمی را بریا شما در نظر گرفته ایم که با مطالعه آنها می توانید محصول مناسب را خریداری کتید.

دوربین مدار بسته سیم کارت خور همانطور که از نامش پیداست نوعی دوربین مدار بسته بیسیم وایرلس است که می تواند با اتصال و قرار دادن یک عدد سیم کارت تصاویر را از بستر وب ارسال کند.

برخی از دوربین های سیم کارت خور دارای تکنولوژی نسل چهارم نیز هستند که می توانند سرعت انتقال داده های بیشتری را فراهم کنند.اما در همین حین برندهای متفرقه چینی نیز اقدام به واردات انواع دوربین مدار بسته متفرقه سیم کارت خور کرده اند و با برندینگ های متفرقه سعی در فروش این دوربین ها دارند.

یک دوربین مدار بسته سیم کارت خور خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ یک دوربین مدار بسته سیم کارت خور با کیفیت ابتدای امر باید دارای چیپست های قوی GSM چهت آنتن دهی و اتصال منساب باشد تا بتواند با تمامی اپراتورهای موجود در تمامی کشور ها ارتباط امن وماندگاری را برقرار کند.

در همین راستا باید انواع پروتکلهای ارتباطی مناسب برای انتقال دیتا در بستر GSM فراهم گردد.این همانجایی است که بسیاری از برندهای متفرقه تولید کننده دوربین مدار بسته سیم کارت خور چینی بی نام و نشان در آن ضعف دارند.عدم سازگاری پروتکل و استفاده از چیپست های بی کیفیت می تواند باعث قطع و وصل ارتباط و همچنین باعث کندی ان شود.

برای خرید یک دوربین سیم کارت خور با کیفیت باید ابتدا کاتالوگ ان را به خوبی مطالعه کنید و در مطالعه کاتالوگ باید بگوییم که بیشتر این برندهای چینی دارای کاتالوگ مورد استنادی نیز نیستند.

مورد بعدی افت کیفیت تصویر در انواع دوربین مدار بسته سیم کارت خور می باشد.به دلیل بالا بودن  قیمت دوربین مداربسته برای یک دوربین مدار بسته سیم کارت خور برخی وارد کنددگان اقدام به کاهش کیفیت دوربین در راستای کاهخش قیمت تمام شده آن می کنند و همین امر سبب می شود تا افت تصویر محسوسی در این دوربین ها در گذر زمان کمی از استفاده آنها دیده شود.

یکی از محصولات با کیفیت در این زمینه توسط پاناسونیک ارائه شده است که دوربین nubo cam نام دارد.

استفاده از سنسور های تصویر بی کیفیت و همچنین لنزهای دارای کیفیت کم باعث می شود تا یک دوبین مدار بسته سیم کارتی بیسیم ، در مدت زمان کمی از استفاده دچار افت تصویر شود.از این رو هموراه سعی کنید علاوه بر مشخصات و پروتکلهای ارتباطی یک دوربین مدار بسته ، از اصالت برد و چیپست ها و سنسور تصویر آن اطمینان حاصل کنید.

امکانات جانبی انواع دوربین های سیم کارت خور عباراتند از :

  • شیار کارت حافظه به منظور ذخیره سازی تصاویر
  • امکان ذخیره تصاویر بر حسب motion detection
  • ارسال پیامک ، ایمیل و push notification در هنگام رویداد آلارم
  • امکان مشاده تصاویر از راه دور
  • امکان برقرار نقطه اتصال یا همان Hotspot و share کردن اینترنت سیم کارت توسط دوربین
  • دارا بودن باطری داخلی و امکان کارکرد بدون برق تا دو ساعت
  • امکان گردش و کنترل دوربین از راه دور
  • صدای دو طرفه به منظور صحبت کردن با محیط و شنود صدای محیط
  • فروش دوربین وایرلس
دوربین مدار بسته...
ما را در سایت دوربین مدار بسته دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجتبی iliadata بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 12:51

 

نصب دوربین مدار بسته نیاز به رعایت اصول مهمی دارد که بواسطه آنها بتوان از یک سیستم نظارت تصویری نهایت بهره وری را صورت داد.بدین منظور در ادامه نکاتی را خاطر نشان می کنیم که در نصب دوربین مداربسته بسیار مهم هستند و با اتکا به آنها می توان کارایی دوربین مدار بسته را افزایش داد.

۱-رعایت اصول جانمایی دوربین مداربسته: اینکه دوربین مدار بسته را در چه نقطه ای مستقر کنیم اولین و مهم ترین عامل در بهبود کارایی دوربین مدار بسته و افزایش بهره وری از آن می باشد.رعایت فاصله نصب دوربین مداربسته از سوژه ، فاصله کانوی لنز دروبین ، ارتفاع نصب ، رزولوشن تصویر و میزان برد ماژول های دید در شب ، ، در نظر گرفتن حرکت خورشید در طول روز و فاکتورهایی از این قبیل از مهم ترین اصول اولیه برای نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته می باشند.

 

۲-انتخاب صحیح نوع دوربین مدار بسته : نوع دوربین نیز عامل مهمی به شمار می آید.نوع دوربین در چه زمانی اهمیت پیدا می کند ؟ تصور کنید برای فضاهای بیرونی از انواع دوربین مدار بسته دام استفاده شود و یا اینکه دوربین های باکس بدون داشتن کیس های IP65 در محیط بیرونی نصب گردند.بیشتر دوربین های دام دارای بدنه های ظریف هستند که در برابر شرایط جوی مختلف مانند رطوبت باران و گرد و خاک مقاوم نیستند و در این شرایط مستعد آسیب دیدگی هستند.دوربین های باکس بدون داشتن کاور های محافظ نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ملاحظات مهم در خصوص نصب دوربین مدار بسته

۳-استحکام محل نصب دوربین و خود دوربین : محل نصب انواع دوربین مدار بسته باید دارای استحکامات لازم باشد.بعنوان مثال اگر دوربین شما روی پایه فلزی و … نصب می شود باید خود آن پایه دارای استحکامات لازم باشد.همچنین نحوه پیچ کردن خود دوربین نیز بسیار مهم است.برای این منظور باید دوربین شما به بهترین شکل ممکن پیچ و رولپلاگ شود تا از سرقت و همچنین سقوط و … در امان باشد.

 

۴-پوشش جزئیات به نسبت رزولوشن تصویر : شما باید بدانید دوربین مدار بسته مورد نظر شما چه رزولوشن تصویری دارد و با این رزولوشن می تواند تا چه فاصله ای را پوشش دهد؟اگر سوژه های فواصل دورتر نیز مد نظر شماست یا باید رزولوشن را افزایش دهید و یا در مکان مورد نظر و در نزدیکی سوژه تان دوربین دیگری نصب کنید.

 

۵-میزان فضای ذخیره سازی : چه مدت نیاز دارید تا تصاویر شما آرشیو شوند ؟ برای این امر باید تعداد دوربین های مدار بسته و پهنای باند هعر کدام را بدانید تا بتوانید محاسبات دقیقی را صورت دهید.برای انواع دوربین مداربسته تحت شبکه و سایر دوربین ها نرم افزارهایی وجود دارد که می توانید توسط انها پهنای باند را محاسبه کنید.اگر نتوانید به میزان مورد نیازتان آرشیو ها را ذخیره کنید باید گفت که این امر می تواند تا حد بسیار زیادی کارایی سیستم نظارت تصویری شما را کاهش دهد.یک سیستم نظارت تصویری بدون آرشیو های ان هیچ کاربردی ندارد جز اینکه تنها در لحظه بتوان بر محیط نظارت کرد.

دوربین مداربسته تهران

دوربین مدار بسته...
ما را در سایت دوربین مدار بسته دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجتبی iliadata بازدید : 238 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 12:45

آیا تا کنون نام دوربین مدار بسته با لنز موتورایز به گوشتان رسیده است ؟ در این مقاله قصد داریم تا در مورد لنز های موتورایز در انواع دوربین مدار بسته صحبت کنیم و دلایل اینکه قیمت انواع دوربین مدار بسته با لنز موتورایز بالاتر از سایر دوربین ها می باشند را بررسی کنیم.در ادامه نیز نحوه راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته موتورایز را آموزش خواهیم داد.

 

لنز موتورایز چیست ؟ در مقالات مختلف سایت بارها در مورد لنز های وری فوکال ( لنز های با فاصله کانونی متغییر) صحبت کرده ایم.در انواع دوربین مدار بسته دارای لنز وری فوکال دو عدد پیچ مخصوص وجود دارند که بصورت دستی می توان فاصله کانونی لنز را کم و زیاد کرد.شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کم و زیاد کردن فاصله کانونی لنز چه مزایایی دارد ؟

انواع لنز دوربین مدار بسته با فاصله کانونی مختلف جهت بزرگنمایی ، افزایش و کاهش زاویه دید دوربین کاربرد دارند و این امر زمانی بکار می آید که بخواهیم از فواصل دورتر تصاویر بسته تری بدست بیاوریم.در این زمان استفاده از لنز های Varifocal به شدت توصیه می شوند.

در کنار این ویژگی بسیار کاربردی برای دوربین های وری فوکال یک نقص به آنها نیز وارد است و آن هم این است که تغییر فاصله کانونی تنها بصورت دستی و در خود دوربین صورت می گیرد و نمی توان با توجه به پوشش مورد نیاز فاصله کانونی را از دور تغییر داد.

دوربین های دارای لنز موتوراز نیز دقیقا برای پاسخگویی به همین نیاز تولید و ساخته شده اند.همانطور که از نماش پیداست لنز موتورایز دوربین مداربسته دارای موتور الکترومکانیکی در داخل دوربین می باشد که می توانیم توسط آن فاصله کانونی لنز را بدون دخالت دست کم و زیاد کنیم.در استفاده از لنز موتورایز دقت داشته باشید که این لنز ها تنها جهت زوم کردن مرکز تصویر کاربرد دارند.زیرا تمام دوربین های دارای لنز موتورایز ، دوربین های فیکس هستند و چنانچه می خوهاید قسمت های مختلف کادر تصویر را بزرگنمایی کنید باید از دوربین مدار بسته PTZ استفاده کنید.

انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه ، انواع دوربین مدار بسته بیسیم ، انواع دوربین مدار بسته آنالوگ دارای این نوع لنز ها هستند و اساسا این نوع لنز ها روی همه ی دوربین ها قابل نصب می باشد.

نحوه نصب دوربین مدار بسته با لنز موتورایز :

برای دوربین آی پی نیاز به سیم کشی مجزا برای لنز های موتورایز نداریم.اما برخی از دوربین های آنالوگ دارای پودت RS485 هستند که علاوه بر کابل کواکسیال و کابل برق نیاز است تا دو رشته سیم برای فرمان پورت RS485 و حرکت موتور داخلی دوربین در نظر گرفت.

برندهایی مانند هایک ویژن و داهوا که همواره در حال گسترش ارسال و دریافت دیتا از طریق کابل کواکسیال هستند برای دوربین های لنز موتورایز امکان کنترل از طریق کواکسیال فراهم شده است.توسط ویژگی Control over coax می توان کنترل فاصله کانونی لنز را بدست گرفت و تصاویر را بزرگنمایی کرد.

قیمت دوربین های سیم کارت خور

دوربین مدار بسته...
ما را در سایت دوربین مدار بسته دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجتبی iliadata بازدید : 180 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 12:44